2.6.11

Més de 5.000 alumnes de diferents centres de secundària i batxiller han visitat l’Octubre CCC durant el curs escolar 2010-2011

Més de 5.000 alumnes de diferents centres de secundària i batxiller han visitat l’Octubre CCC durant el curs escolar 2010-2011 per a participar en les activitats literàries i artístiques organitzades per ACPV

ACPV ha organitzat a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània (OCCC) de València per quart any consecutiu activitats destinades a centres de secundària i batxiller. Cada any hi ha més demandes de centres d’arreu del País Valencià que volen participar en aquestes activitats, fins al punt que les reserves es formalitzen amb cada vegada més antelació, ja que el calendari s’omple ràpidament.

Enguany, s’ha arribat al rècord de 5.000 estudiants durant el present curs escolar, fet que implica el pas d’un o dos centres escolars diàriament pel Centre.

Les activitats tenen com a objectius, entre d’altres, fomentar l’ús de la llengua i l’estima per la lectura i el teatre, crear espectadors, redescobrir València, estimar els nostres autors i la seua obra literària i fer debat per adquirir una visió crítica de la realitat.

Les activitats consisteixen en lectures dramatitzades, visita a les exposicions de l’Octubre CCC i rutes literàries.

Les lectures dramatitzades, interpretades per Pepa Juan i Albert Iborra i dirigides per Pilar Almeria i Martí Crespo, són de diferents temàtiques i diversos autors, en concret se n’ofereixen quatre: “Pares i fills” amb peces curtes de Dario Fo, Isabel-Clara Simó, Josep Pere Peyró, Yolanda Garcia Serrano i Àgata Roca, “La guerra dels nostres iaios" (collage de la guerra civil), “Vacants” de Lluïsa Cunillé i “Estem apanyats” amb peces curtes de Manuel Molins. Després de cada representació es fa un col·loqui sobre la lectura.

Les rutes literàries per la ciutat de València són guiades i interpretades per Vicent Grande i Pepa Alòs i se n’ofereixen tres: medieval, contemporània i Vicent Andrés Estellés. Les rutes consisteixen en visitar edificis i espais relacionats amb escriptors o poemes i lectura de textos.