15.7.16

RACONS POÈTICS 2016: Llavador de Dalt (Agullent)

Una nit poètica molt agradable i especial al Llavador de Dalt, ubicat a la vessant esquerra del barranc de la Font Jordana a Agullent. Un grup nombrós de persones vam sopar a la fresca en aquest espai de tranquil·litat i bellesa indescriptible. 

Un sopar on vam tenir l'oportunitat de conèixer-nos un poc abans del recital poètic, mitjançant converses i anècdotes. Moltes gràcies a Agullent per l'acolliment amb taules, cadires, papes i beguda fresca per acompanyar el nostre entrepà.

Durant el recital, ens van acompanyar Neus Julià Martín, Josep Amirola Olsina, Jordi Pastor Monferrer i Alberto Gallego Cortés de Folksona amb música que marcava el canvi de rapsode. Moltes gràcies per estar amb nosaltres i fer-nos gaudir de la vostra música en una nit tan especial com la de ahir. 

Dins del heterogeni grup format, van anar sorgint rapsodes de totes les edats, que anaven compartint poemes preciosos. Vam descobrir nous poetes i poetesses i va ser una vetllada molt intensa i emocionant. 

Per finalitzar la nit, vam llegir la creació col·lectiva que es va anar gestant durant el recital, on cadascú va afegir el seu propi vers. 

He imaginat un ocell trencat tornant al niu enmig la mar. 
El vaixell entra, per fi, en el port i la gent que el veu alegra el cor. 
El meu cor va deixar de palpitar
després va tornar a palpitar i estic
en este mon i tot palpita per a mi. 
Jo crec en mi, en la meua saviesa i en les ganes d'aprendre.
Aprendre és el meu ofici, escoltar i sentir el meu desig; així sóc feliç i d'eixa manera passe els anys,
i darrere d'altre natalici, com qui no vol tot un vici, 
d'estar sempre menjant caramels i pastissos
al final em vaig fer gros,
d'escoltar poesia a la fresca em faig més amorós. 
Amorós em sento i amb els pels de punta tot el meu cos.
Cos tendre, cos nu, cos immòbil expectant als desitjos d'un 
altre nom em deies perquè no em coneixies 
coneixies aquella persona, però la vas perdre sense voler
imaginar la vida a vegades, et sents mal, no té sentit.
Molt de sentit té la poesia, quan es viu de manera intensa
i emotiva nit escoltant la vostra poesia
que ens alegra al so de la música
al juliol que ens refresca l'ànima. 
Ànima...vaig a dormir. Bona nit i bona sort! 
Sort que he vingut aquesta nit.
Necessite que la llum il·lumine la meua innocència
perduda en les vesprades d'estiu d'anys passats en olors de terrats polsosos i
encantadors sorolls d'estiu, nits de paraules, nit de música,
cuántos poemas contienes en este trazado de la exitencia.
Existència que sempre em va ser fidel i tocaré 
la lluna dels teus llavis i sentiràs la llibertat del meu sol. 

Moltes gràcies a tots i totes pel gaudi de anit!